| Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Chevrolet Camaro |
|
2009.03.26. 18:26 |
Chevrolet Camaro
http://www.camaro.hu/
A Ford az aktuális Mustanggal megmutatta, hogy a hatvanas évek gyors autóinak újrainterpretálása kedvező fogadtatásban részesül. A Dodge hasonló úton jár a Challenger koncepcióval. Ez pedig éppen elég indok arra, hogy a GM divíziója is elgondolkodjon egy 2006-os Camaro-n.

Hosszú motorháztető, rövid tető, és széles nyomtáv a Camaro koncepció jellemzői, amit a 2006-os detroit-i autoshow-n mutattak be. Kétség sem fér hozzá, hogy egy komoly teljesítményű autóról van szó. Az 1969-es Camaro-ból kiindulva és a jelenlegi Corvette hatása alatt a tervezők egy négyüléses kupét fejlesztettek ki, mely a klasszikus izomautók arányait ülteti át a jelenbe.

Az autó dizájnja egy elsőmotoros, hátsókerékmeghajtású, igen nagy teljesítményű gépet ígér. A tiszta vertikákis és horizontális szegmensekre osztott hűtőrács, a fényszórók feletti lesüllyesztett "szemhéjak", az íves motorháztető a V8-as motor erejét demonstrálják. A nagyméretű kerekek és a széles keréktáv a kiváló útfogásról gondoskodnak. A tanulmányautó örvendetesen tiszta vonalvezetésű, a rokonság az aktuális Corvette-hez egyértelmű. Úgy tűnik, a Chevrolet Camaro nemcsak egy demonstrálandó modell, hanem akár egy gyártásra kész terv.

Az utastérben játékosabb a hangulat. A kijelzők és a narancsszínű díszcsíkok az első generációs Camaro-ból merítettek, a teljes design azonban színtiszta funkcionalitást tükröz. A műszerfal és a komplex formájú kormány ugyan szépek, de kevés esély van a gyártásba való átültetésre. A motor a legújabb generációs aluminium blokk nyolc hengerrel, melyet egy manuális hatfokozatú váltóval kombináltak. A hatliteres motor 400 lóerős teljesítményre képes. Egy úgynevezett "aktív üzemanyag menedzsment" rendszerrel szerelték fel, mely kis terhelésnél négy hengert lezár, hogy spóroljon az üzemanyaggal. Ezzel a teljesítményéhez képest megdöbbentően alacsony, 100 km-enként 7.8 literes fogasztást értek el.

A MacPherson rugókkal szerlet autóhoz gáznyomásos lengéscsillapítók járnak. Az ötágú aluminiumfelnis kerekeben 15 colos tárcsafékek lapulnak. A kerekek maguk elöl 21 colosak, hátul 22 colosak. A Camaro első generációjának sikerét többek között az is okozta, hogy több konfigurációban, több vásárlói réteg igényeinek tett eleget. A Chevrolet Kupé felújított változata, mely 5 különböző vásárlói réteget céloz meg nagy sikernek örvendene. A Camaro, a Corvette négyüléses testvére kétségtelenül könnyedén eladható lenne, nem is beszélve az áráról: az alapmodell bennfentesek szerint nem sokkal több, mint négymillió forintba kerülne.

|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
| |