A közösségi oldalak egyik bevételi forrása, hogy marketingcégeknek anonim adatokat adnak el. Az adatok alapos vizsgálatával kutatóknak sikerült visszafejteniük a felhasználók egy részének a személyes adatait. Az eredmények szerint a webes cégeknek sokkal nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a felhasználói adatok védelmére.
Mielőtt továbbadnák az adatokat egy marketingcégnek, vagy kutatóknak, a személyes adatokat tartalmazó adattagokat leválasztják. A Texasi Egyetem munkatársai, Arvind Narayan, és Dr Vitaly Shmatikov olyan algoritmust fejlesztettek ki, amely képes egy ilyen, a privát részletektől megfosztott adatbázis alapján visszafejteni neveket, címeket.
Eddig úgy gondolták, ha eltávolítják ezeket az adatokat, akkor nem lehet a személyeket beazonosítani. A páros által kifejlesztett algoritmus azonban az összes kapcsolódást vizsgálja egy közösségi oldal tagjai között, nem csak a felhasználókhoz tartozó közvetlen ismerősöket, írta meg a BBC. A Twitter, a Flickr és a Live Journal szociális gráfjait használták az elemzéshez, és azoknak a felhasználóknak, akik legalább két szolgáltatásban jelen voltak, az egyharmada azonosíthatónak bizonyult.
A kutatók véleménye szerint egyre nehezebb lesz megőrizni egy népszerű közösségi oldal tagjaként az anonimitást. A módszer biztosan felkelti a kormányok, marketingcégek, de akár adathalászattal foglalkozó csoportok figyelmét. A szájtok fenntartóinak lehetővé kell majd tenniük a felhasználóiknak, hogy "anonim" módon se kelljen az adataikat kiadniuk harmadik félnek.