|
Lamborghini Gallardo Spyder
2009.03.17. 16:13
Lamborghini Gallardo Spyder
Fehér zakó, élére vasalt nadrág. Puha vászon, kemény vállak. Képes arra, amit ígér, vagy csak zoknit rejteget az alsónadrágjába? Lamborghini Gallardo Spyder, a meztelen valóság...
Már hölgyek számára is létezik "24 órás modell szolgálat". Ennek lényege, hogy az elfoglalt hölgy némi készpénzért egy jóvágású lovagot fogad, akivel társaloghat, vacsorázhat, vagy privát partikon megjelenhet. A szolgáltatás előnye, hogy a fiatalemberek mindenben rendelkezésre állnak. Másnapig.
Az éjszaka császára
A Lamborghini Gallardo Spyder (ejtsd: lámborgini gájjárdó szpájder) olyan, mint egy exkluzív modell fiú. Sármos, határozott tekintetű, magabiztos. Nem valami nagynövésű, de jó kiállású. Élére vasalt nadrágban és fehér zakóban parádézik. A női tekintetek elevenen felfalják. A puha vászon megtörik a kemény vállon. Rutinos vetkőző. Fedetlen felsővel feszít, látszik rajta a sportmúlt. Bármilyen lánybulit feldob. A metroszexualitás megtestesítője. Az Audi marketing részlege szülte, olasz apától, mesterséges megtermékenyítéssel. Kozmopolita és EU-konform.
A bikák legfiatalabbika
A 70-es 80-as években csak azok vásároltak Lamborghinit, akik számára egy kokainnal felszívott féktelen orgia is csak könnyed előjátékot jelentett. A milliárdosok hajdani extravaganciája a Gallardóval a felső tízezer ártalmatlan hóbortjává szelídült. Az Automobili Lamborghini SpA. felvásárlása után a németek racionalizálták az extrémitást. A Volkswagen a nevéhez hűen elkészítette a nép (volks) Lamborghinit. Végre nem csak a milliárdosok részesülhetnek a négykerekű duhajkodásban. Így lett a "kislambo" a klub szcéna és a plázák hőse. Roma származású valóságshow-hőst épp úgy láthatunk vele, mint sikeres brókert. Egy szupersportkocsi top menedzserek számára. A kirakatból megvásárolható konfekciódarab, akárcsak a Ferrari F430, a Porsche 911 vagy az Aston Martin V8 Vantage. Mindenkinek jól áll.
Anyajegyek
A Gallardo az ősök vonásait és főbb jegyeit örökölte meg. Luc Donckerwolke a kortárs épületek, modern jachtok és a korai Lamborghinik génjeiből gyúrta. Urraco, Jalpa, Countach és Diablo egy tömbből faragott teste köszön vissza. Az egész kompozíció tömör, mégis könnyed. Rövidebb és alacsonyabb is, mint a Porsche 911-es. Egyszerű geometriai formákból felépített, így valószínűleg tíz év múlva sem kell szégyenkezni vele. Gombnyomásra dobja le magáról a vászon felsőt, s diszkréten behajtogatja a motorháztető alá. Kényelmes és praktikus. Meglepő szavak egy Lamborghini kapcsán!
Tesztautónk a gyár szerint "Balloon White" (léggömb fehér). Szerintünk felfoghatatlan fehér. Nem metálos, inkább tompa fényű, mint a lufi fújás közben. Ez a szín extra opció. Annyiba kerül, mint egy Suzuki Swift, és ez még csak a festék. A forma önmagában is olyan erős, hogy még matt feketében is akkorát ütne, mint Szili Katalin a napirend előtt.
A képek nem adják vissza az autó ügyes arányait. Ahol megjelenik, ott szemgolyók tucatjai tapadnak luftballonfehér medúza testére. A forma egyszerre hivalkodó és provokatív ugyanakkor visszafogott és intelligens. Egyszerűen vonzó. Mint egy dzsigoló. Lehet, hogy forgótáras Thomson van a hegedűtokjában, és 10 államban körözik, mégis ellenállhatatlan.
Mit tud a vas?
Indításnál várni kell, míg a német robot összetereli a ménest. 520ló, 10henger. Ha minden rendszert üzemben talál a gépführer, kiadja az indítási parancsot. A setup csaknem egy másodperc. Érdemes kivárni. Vese tájékon öblös vibrálás a jutalom, akárcsak a nagytestvérénél. Itt ugyan két hengerrel kevesebb van, az alapjárati zsibongás azért ugyanolyan riasztó.
A pedálsor mintha nem lenne középen a kormányoszlophoz képest. Nem zavaró, úgysincs kuplung. Tesztautónkban az E-gear fantázianevű automata váltó rendezte az áttételeket. Ez négy előreprogramozott üzemmódba kapcsolható. "Normál" módban a kormány mögött műanyag fleppentyűkkel történik a fokozatváltás. A hajtásláncban rejtőző felsőbajor gépember mindent kiszámol. A váltás némi gondolkodási idővel jár. "Sport" üzemmódban is a leffentyűkkel kell machinálni. Lerövidülnek a váltási idők, a motort kicsit magasabbra forgatható és visszakapcsolásnál minimális gázfröccsel kedveskedik.
Az "Automata" üzemmód minden bizonnyal a hölgyvezetők és a nagyvárosi menedzserek kedvence. Ebben az állásban bárki képes vezetni. Semmi színház, semmi dráma. Még a kuplungot is olyan elegánsan kezeli, mint egy jó tanulóvezető a vizsgabiztos árgus szemei előtt. Egy mindennapi forgalomban használható autó. Van még egy "Snow" azaz hó üzemmód is. Kíváncsi lennék, hány Gallardo Spyder tulajdonos vásárol téli gumikat és hóláncot. Az elemzők úgy látták, hogy van igény.
| |