Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Navigation
     
PC Games
     
Letöltések
     
Visitors
Indulás: 2009-03-14
     

     
Bemutatók
     
Képek
     
Top/Elite Affie's---->

...Ide kerülnek az Elite és TopAffiek , azaz társoldalak...

...Rengeteg hely!Jelizz a [VK]-ban!...

     
Szavazás---->
Tetszik az oldal?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
LiNkEk
     
Corvette C6
Corvette C6 : Bemutatók

Bemutatók

Corvette C6 (2006 )


 

Hivatalos honlap:                       http://www.chevrolet.com/corvette/

A Corvette az amerikai autógyártás provokációja Európának. Néhány megoldása kőkorszaki, de amióta vezettem, izzad a tenyerem, verejtékezik a homlokom, és megsajdul a szívem, ahányszor csak rá gondolok.

Fotó: Mudra László [origo]

És akkor azt mondá egy hang, vedd el ezt a gyümölcsöt, tedd azt vele, amire való. Élvezni fogod, életed egyik legjobb élménye lesz, új dimenziók nyílnak meg, királynak érzed majd magad. Tetszik az ötlet, jó volna magamévá tenni, mert csábítja a szemet, meg kívánatos is, mert érzem benne az erőt, az izgalmat, a mindent elsöprő élményt. De tudom, hogy amit harapok ennek a fának a gyümölcséből, vétek minden ellen, ami 21. század KRESZ kódnéven álcázott bibliája rögzít. Vétek az általánosan elvárt közlekedési magatartási forma ellen; az leszek, akire mindenki csak mutogat. Aztán jönnek a kéksapkások, kötegekben repkednek a zöldhasúak, és meg kivert kutyaként magyarázkodhatom.

A Corvette tehát a 21. századi bűnbeesés egyik formája. Olyan gyümölcs, amit a szabályok között élő környezettudatos énem tiltana, de ott a másik oldal, amelyik rajong minden ehhez hasonló csodáért.

Pár napos ismerkedésünk alkalmával rengeteg elcsépelt gondolat elhangzott az autóval kapcsolatban, amelyek egy része igaz, de természetesen nagyon sok a féligazság. Sokak szerint a Corvette az amerikai autógyártás csúcsa. De hogy lehet az egy olyan autó, amelyben még mindig laprugók vannak? Igaz, keresztben, és űrkorszaki üvegszálas műanyagból, amelyet biztosan a NASA adott kölcsön valamelyik holdjáróból. A motorra is rá lehetne sütni, hogy kőkorszaki lelet, a blokk bizonyos logika alapján már több mint fél évszázados. Igazi provokáció az európai csúcsfejlesztésekkel szemben: a V8-as csupán 16 szelepes, egy vezérműtengellyel és nyomórudakkal. Azért csak teljesíti az Euro 4-et, meg hát szolid 437 LE-t is kiizzad magából.

Fotó: Mudra László [origo]

Ez egyébként 33 lóerővel több, mint amit tavaly tudott. Nem kell nagy fejlesztésre számítani, az amerikaiak csak a saját logikájuk szerint tuningoltak - egy nagy motornál csak egy még nagyobb a jobb. A korábbi hat litert felfúrták 6,2-re. A modellfrissítés ezt hozta, meg a jobb kormányzást, igényesebb belteret, állítólag jobb váltót.

 


Egyéb tudnivalók:

Viszontagságos történet - Kis Corvette történelem

  Forrás: [origo]
 


Az első Corvette 1953-ból

A Corvette 55 éves múltra tekint vissza; a több mint fél évszázadban annyi minden történt vele, hogy nehéz azt röviden összefoglalni (hosszabban már megtettük). Chevrolet néven kezdte, majd önálló branddé nőtte ki magát. Fantasztikus újítás volt, majd megbukott. Hatalmas erőforrásokkal szerelték, majd az olajválság idején lefojtották őket.

Gyakorlatilag a mai napig bizonyos elemeiben őskori, de olcsó maradt (az amerikai piacon), miközben a tudása már a nagy európai gyártók modelljeivel vetekszik.

Kevesen tudják, de az első Corvette-re a GM vezetőség nagyon nehezen bólintott rá. Akkoriban ugyanis nem volt olyan egyértelmű, hogy az amerikai vásárlóközönségnek egy ilyen autóra van szüksége.

Forrás: [origo]  


Szintén C1-es, de már megújult verzió

 
A háború utáni időkben azonban egyre kedveltebbek lettek a nyitott sportos autók, így Harley Earl az ötvenes évek elején megalkotta a C1-est, amely az akkorian divatos Motorama kiállításon mutatkozott be. A műanyag karosszériás autó nagy siker lehetett volna, de több ok miatt is igazi bukás volt, az is csoda, hogy életben maradt. Az első két év után a GM ki akarta dobni a kínálatból, de akkor jött ki a Ford Thunderbird, ami annyira felbőszítette a GM vezetőit, hogy a Corvette kapott még egy esélyt.

Zora Arkus-Duntov pedig élt a lehetőséggel, hiszen az ötvenes évek közepén ő ültette be az első V8-ast motort a Corvette-be, miközben az autó minden porcikáját átdolgozta. 1957-től a modell már igazi siker.

  Forrás: [origo]
 


A C2-es 1963-ból

A C2-es már Harley Earl utóda, Bill Mitchell munkája, aki másképp közelített az autóhoz. A C2-es rövidebb, laposabb lett, kisebb tengelytávval, nagyobb motorral. Belépett a kínálatba a kupé karosszéria, miközben megjelentek a Corvette stíluselemek, amelyek a mai napig jellemzőek.

Ilyen a négy kerek hátsó lámpa, vagy ilyen volt egészen mostanáig a bukólámpa. A C2-esbe már négy tárcsafék került, hátul keresztlaprugó, de mégsem erről lett híres, hanem az ebben bemutatkozó big blockról. Érdekes módon a gyűjtők körében nagyon népszerű sorozat csak 1967-ig élt, aztán jött a modellváltás.

Forrás: [origo]  


A "cápa" C3-as, ami kólásüvegként híresült el

 
Bár a C3-as formáját eredetileg a cápák agresszív megjelenése ihlette, a modell jellegzetes domborulatai miatt sokkal inkább a kólásüveg néven lett híres. Az 1968-tól gyártott modellben már a kupé és a kabrió mellett megjelent a Targa változat is, míg a Big-Block ebben már 7,4 literesre duzzadt.

Az olajválság és az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt ez az első Corvette, ami az idő haladtával gyengült, a végén már csak 200 lóerő körüli autókat lehetett kapni. A kabrió is kikerült a kínálatból az egyre erősödő biztonsági előírások miatt, a hátsó futóműben pedig már műanyag laprugó kapott szerepet. 1983-as leköszönésekor a Corvette-gyártás is átköltözött Bowling Greenbe. Valószínűleg a C3-as marad a leghosszabb ideig gyártott Corvette, 14 év alatt több mint félmillió darab készült belőle.

  Forrás: [origo]
 


A C4-es, ebből készült az egymilliomodik darab

A kissé jellegtelen, ék alakú C4-es egy igazi bakival indított: egy évig nem lehetett kapni. Kicsit nehézkesen indult be a gyártása, ráadásul eleinte csenevész erejű motorokkal. 1986-ban újra előkerült a kabrió változat, mint ahogy a híres ZR1-es is ebben vált ismertté.

A Lotus által felpaprikázott változat 32 szelepes hengerfejet kapott, a blokk és a hengerfej is alumíniumból készült. A motor kezdetben 380, később 405 lóerőt adott le, ráadásul a súlycsökkenés miatt extrém menetteljesítményekre volt képes. Ismét megerősödtek az alapmotorok, az autóba egyre több technikai újdonság került. Az egymilliomodik Corvette is a C4-es sorozatból került ki.

Forrás: [origo]  


A C5-tel ünnepelték a gyártás 50. évfordulóját

 
A siker ellenére az 1997-ben bemutatott C5-ös volt az első, amelyet már minden szempontból az európai sportkocsik vetélytársának mertek nevezni. A C5-ös már formavilágával is izgalmasabb jelenség volt, és még igényesebb lett a futómű is, az LS szériás motorokra sem lehetett sok panasz. Ekkoriban kezdett a Corvette a versenypályák felé kacsintgatni: megjelent a Z változat, amelyre egyre nagyobb az igény azóta is.

A jelenleg kapható C6-os 2004-ben mutatkozott be; nem hozott hatalmas változásokat. Elmaradt a bukólámpa elölről, de az alapkoncepció maradt ugyanaz. A keresztlaprugók még mindig megvannak, mint ahogy a motorok is elég régimódiak. Ennek ellenére a kezdeti változatban az LS2-es motor hatliteres és 400 lovas, mára már az LS3-as 437 lovas. Bemutatkozott az igen komoly sportkocsinak számító Z06 is, hétliteres, több mint 500 lóerős motorral, a márka pedig kilépett a Chevrolet árnyékából, és külön branddé vált.

Idén mutatkozott be a legújabb ZR-1. Az eddig leggyorsabb Corvette szétszedte a nagy konkurenseket a Nordschleifén, ami komoly fegyvertény a jelenlegi helyzetben.

Forrás: [origo]

A legdurvább, és leggyorsabb Corvette idén mutatkozott be. A ZR1- egyből megdöntötte a Nordschleifén a rekordot

 

     

Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG